inför ditt besök

Här har vi samlat några tips inför ditt besök hos oss på någon av våra salonger. Varmt välkommen!

Observera att våra salonger är kontantfria.

Fr.o.m. den 1 april 2015 kommer vi inte längre ta emot kontanter på våra salonger på Birger Jarlsgatan 33 och Norrlandsgatan 7. Det är av säkerhetsskäl som vi beslutat att bli kontantfria. Som vanligt är du varmt välkommen att betala med alla vanliga typer av kreditkort. Har du frågor är du välkommen att ringa till oss 08-545 273 50

uppsättning

Om du har bokat tid för uppsättning hos oss så rekommenderar vi att du bär kläder som du kan ta av utan att behöva dra dem över huvudet. På så sätt riskerar du inte att uppsättningen förstörs vid ett eventuellt ombyte. För att håret ska vara som bäst inför en uppsättning bör ditt hår vara tvättat och torrt vid ditt besök.


färgning

När du är på salong för att färga håret så finns det en liten risk att det hamnar färg någonstans där det inte ska. Även om det med största sannolikhet inte kommer hända kan det ändå vara klokt att inför ett besök inte välja de kläder du är allra mest rädd om. Självklart gör vi alltid vårt bästa för att skydda dina kläder när du är hos oss.


internetbokning

Att boka genom vår internetbokning går snabbt och smidigt och du kan boka din tid när som helst på dygnet. Se gärna över att mailadress och telefonnummer i din bokningsprofil är korrekta så att vi enkelt kan nå dig med bekräftelse och påminnelse om din tid hos oss.


förhinder

Har du bokat en tid hos oss och får förhinder vill vi att du avbokar senast 24 timmar innan din avtalade tid. Ej avbokad tid debiteras med 100 %. Du avbokar genom att ringa till någon av våra receptioner.


val av frisör

Alla våra frisörer är utbildade och mycket skickliga. Men att välja frisör kan ändå vara svårt då mycket handlar om personkemi, tycke och smak. En bra början är att läsa igenom vad våra olika frisörkategorier står för. Är det något alldeles särskilt du behöver hjälp med så finns våra duktiga receptionister till din hjälp för att guida dig till den frisör just du behöver.


Nöjd-Kund-garanti

Som kund hos oss på Björn Axén kan du vara trygg med att vi inte är nöjda förrän du är nöjd. Vi kallar det för Nöjd-Kund-Garanti. Om du inte är helt nöjd med resultatet och det inte motsvarar vad du och din frisör diskuterat kommer vi att göra om behandlingen till dess överenskommet resultat är uppnått.


Foto: Leonard Gren