Returer

Om du vill returnera en produkt är det lättaste att du packar din produkt väl skyddad i samma låda som den kom i. Om du vill lämna tillbaka en trycksatt sprayburk så gäller speciella regler, se information nedan.

Returen skickar du till:

Björn Axén Retail AB
c/o Börjes Logistik & Spedition
Tegelvägen 4 
(Port 10-11)
382 92 Nybro

Det är viktigt att du bifogar Retursedeln med din retur så att vi vet vem du är. Retursedeln är bifogad i ditt paket. Du kan även skriva ut en ny retursedel här.

Att hantera en retur tar 1-3 veckor. När returen godkänts skickar vi ett bekräftelsemail till dig samt gör en återbetalning till ditt konto eller uppdaterar din faktura.

Notera att du själv står för returfrakten om du ångrar ditt köp. Det är även du som står för risken under returfrakten.

Retur av trycksatta sprayburkar

Om du vill returnera en trycksatt sprayburk är det enklaste att du returnerar den i samma förpackning som den kom i förmärkt med etiketten LQ-farligt gods.

LQ-märke farligt gods

Om du tappat bort eller slängt din förpackning måste du skriva ut en ny LQ etikett här som du sedan klistrar fast på försändelsen. 

Fyll förpackningen med fyllnadsmaterial så den ligger säkert. I övrigt gäller de vanliga rutinerna för returer.

Återbetalning

Så fort vi registrerat en godkänd retur kommer Klarna automatisk skicka tillbaka pengarna via det betalsättet som du handlade med.

Du kan läsa mer om hur och när pengarna återbetalas på Klarnas hemsida här

Alla frågor angående din återbetalning hanteras av Klarna. 

Klarna kontaktar du på 08 - 120 120 10

Öppettider Klarnas kundservice
Måndag – fredag: 08.00 – 22.00
Lördag – söndag: 10.00 – 17.00
Helgdagar: Stängt